![]() |
![]() |
![]() |
Špatná myšlenka má živořit na okraji zájmu společnosti ne proto, že je zakazována, ale protože je špatná. Řešení konfliktů a umění rozhodovat, 1994
Lstiví jsou úspěšnější než slušní, dokud je dostatek hloupých. Jak řešit konflikty, 2006
Má-li smysl mluvit o nějakém motoru vývoje, ve kterém se generuje síla vedoucí svět směrem od starého k novému, potom řešení neustále vznikajících konfliktů je procesem, který v tomto pomyslném motoru probíhá. A konflikty jsou palivem tohoto motoru. Řešení konfliktů a umění rozhodovat, 1994
Kdo říká, že mezi motivací a manipulací není vlastně žádný rozdíl, měl by přemýšlet, zda manipulace není to jediné, co ve vztahu k ostatním zvládá. Tajemství motivace, 2006
Umění správně se zeptat je jedním z nejdůležitějších faktorů, rozhodujícím o úspěšnosti vědecké práce. Právě v tomto umění leží jádro rozdílnosti mezi prací tvůrčí a rutinní. Metody vrásové analýzy, 1990
Ostatní se většinou nechovají jinak, aby nás naštvali, ale proto, že jsou jiní. Tato prostá úvaha, toto promítnutí presumpce neviny do praxe už zachránilo nejeden vztah. Sebeřízení, 2004
Člověk není stroj, který můžeme nastavit na stálý výkon. V lidském nitru se střídají různé stavy. Smutek střídá radost, pýcha pokoru, rozum emoce. Je dobré naučit se oslovovat v člověku právě ten stav, který jej aktuálně ovládá. Žádný jiný stav s námi v tu dobu stejně mluvit nebude. Tajemství motivace, 2006
Dobrá dohoda je dcerou nespoutaného myšlení a vzájemného respektu. Jak řešit konflikty, 2006
Termín porada nepochází ze slova „poradit“, ale z výrazu „poradit se“. Porozumění tomuto na první pohled velmi jemnému významovému rozdílu je klíčem k efektivitě porad i spokojenosti jejich účastníků. Vedení porad, 2007
Učitelé komunikace dnes často odbudou věcnou podstatu sdělení nějakou nacvičenou poznámkou o její důležitosti a už se vrhají na daleko prodejnější formální témata. Na trhu vypučely celé kolonie specialistů, jako jsou vizážisté nebo image-makeři, kteří Vás za Vaše peníze rádi odvedou daleko od obsahu sdělení do příjemného paralelního světa barevných kombinací oblečení, volby barvy a tvaru účesu či vhodných a nevhodných kombinací kravat a ponožek. Jenže ve skutečném světě se mezitím hromadí problémy - bez ohledu na dokonalé úsměvy politiků, kravaty manažerů a lodičky konzultantek. A my bychom si o nich měli umět povídat. Komunikace a prezentace, 2008 Nemůžeme změnit svou podstatu, stejně jako nemůžeme jen tak létat vzduchem nebo dýchat pod vodou. Můžeme se však poznávat a mít sami sebe rádi. Rozumíme-li si, můžeme se rozvíjet a pomáhat jiným. Máme-li v sobě lásku, můžeme mít rádi jiné a naše pomoc bude pro ně přijatelná. Tajemství motivace, 2006
Problém nebývá v tom, co neříkáte, ale v tom, co neslyšíte. Jak řešit konflikty, 2006
Dokonce i pro knihy platí, že jistá obezita byla v módě jen v poměrně vzdálené minulosti. Moderní člověk chce rychlou, stručnou informaci ve štíhlém sexy balení. Před autory proto leží velká výzva – zjednodušit a zároveň nezkreslit. Teorie vitality, 2006
I kdybychom nechtěli, ve snaze ovlivnit druhé vždy vycházíme z toho, co motivuje nás. Pochopíme-li odlišnosti, zjistíme, kde ubrat a co přidat. Nabídneme-li k tomu ještě upřímné přesvědčení, že druhý má právo se od nás lišit, naše působení bude nejen správné v obsahu, ale i věrohodné formou. Tajemství motivace, 2006
Porada může postupovat ke svému cíli jen tehdy, jsou-li k dispozici cesty vedoucí k tomuto cíli, kterým účastníci rozumí a chtějí a umí po nich jít. Pokud takové cesty nejsou, nemá smysl se tvářit, jakoby byly. Je třeba se zastavit a vytvořit je. Vedení porad, 2007
Každá kniha vypovídá o svém autorovi. Rád čtu knihy, ve kterých najdu i jiné téma. Tajemství motivace, 2006 |